Közelebb van az elektromos meghajtású repülőgépek korszaka, mint azt sokan gondolnánk. Egy izraeli cég mutatta be a két pilóta kilenc ember szállítására alkalmas repülőgépét. A gép 3000 méteres utazómagasságban legfeljebb ezer kilométert képes megtenni. Mennyi idő alatt azt nem tudom, de a távolság dubla annyi, mint egy Tesla-ban.

közlekedés

Rövid távon jobban megéri

A hagyományos hajtóművekkel szemben az üzemeltetésük olcsóbb. Ülésenként és kilométerenként 27-33 forint, ezzel szemben a mai utasszállítók  55 forint is lehet ez a költség, de csak rövid távon van ekkora különbség. A hosszú távú repüléseknél ez a költség jóval alacsonyabb, 22-27 forintra csökken az üzemeltetés. Az elektromos gépeknek számos más előnyük is van. Elsősorban környezetbarát. A másik és talán ennek rengeteg repülőtér közelébe lakó örülne a legjobban, zajtalanul üzemelnek. Sőt a már bezárt vagy csak ritkán használt regionális reptereket is használhatják. Ráadásul a rövid felszállópályákról is biztonságosan a magasba tudnak emelkedni.
 

Kevés az a 9 utas

közlekedés

A légitársaságoknak nem éri meg, hogy ilyen gépeket üzemeltessenek, hiszen 9 utas édes kevés. Az viszont elképzelhető, hogy légi taxikként fognak üzemelni, mivel rövid leszállópályákon is biztonságosan landol, így egy gödöllői repülőtérről felszállva akár Bécs-Schwechati nemzetközi repülőtérre is simán elvisz 9 utast, ülésenként és kilométerenként 27-33 forintért. Pilóta nélkül már 11 utast is, kérdés az, hogy ki ül be egy pilóta nélküli gépbe? Hogyha ez nem lenne elég akkor ott van a Wright Electric igazán ambiciózus projektje, hogy egy 120-186 üléses repülőgépet hozzon létre, amely képes akár 539 kilométeres távolságokra is. Bár ez nem egy különösen hosszú hatótávolság, elég lenne a sok menetrendszerű rövid távú útvonalat lefedni, például London-Párizs vagy Budapest-Bécs. A várakozás az, hogy a hatótávolság és a kapacitás fokozatosan növekszik, ahogy a technológia javul, és végül egy egész légi járműcsaládot állítsanak elő.