Összesen 72 különböző helyszínen rendeztek már Forma-1-es versenyt. Két fő pályatípus létezik: vannak a kifejezetten versenyre épített pályák, például a Hungaroring, és vannak a városi pályák, melyeket városokban rendeznek, ilyen például a legismertebb a monacói pálya.

 


Azerbajdzsáni Nagydíj

közlekedés Formula-1

Egy utcai pálya Bakuban, Azerbajdzsán fővárosában. A Forma-1 Azerbajdzsán Nagydíját áprilisában szokták rendezni. Azerbajdzsán a második volt szovjet ország, amely az orosz nagydíj után F1-es versenyt tartott a fekete-tengeri térségben. A versenyt Baku környékén átmenő átmeneti körforgalomon tartják, köztük középkori város, modern látkép és kilátás a Kaszpi-tengerre. A box és a start-finish egyenes az Azdliq téren (Szabadság tér) van elhelyezve. A menetirány az óramutató járásával ellentétes. A város körzete 6 kilométer hosszú, 20 kanyarral, 8 jobbos kanyar és 12 balos. A 2,2 km hosszú szakasz a Neftchilar Avenue mentén a leghosszabb egyenes az F1 naptárban. A pálya nagyon gyors, 200 km/órás átlagsebességgel és 350 km/óránál nagyobb sebességgel.
 

Monacói Nagydíj

közlekedés Formula-1

A vezetési készségek igazi tesztje. A Formula 1 leglassabb kanyarát, mindössze 50 km/órás sebességgel veszik be, és az egyik leggyorsabbat 260 km/órás sebességgel. Az átlagos sebesség nagyon alacsony az egyéb F1 pályákhoz képest. A versenyzőknek nagyon közel kell kerülniük a pálya korlátjához, hibának nincs lehetősége. A Monacói Nagydíj minden bizonnyal a legrangosabb verseny a Forma-1 világbajnokság naptárában, és ahol a versenycsapatok és a pilóták mindenek fölött nyerni akarnak, ahol az előzési esély csekély. A pálya keskeny és veszélyes, és az előzés szinte lehetetlen, ezért az idő mérő nagyon fontos. Az egyetlen kanyar, amely valódi esélyt ad az előzésre, az 1. kanyar, Sainte Devote.
 

Szingapúri Nagydíj

közlekedés Formula-1

A Marina Bay nagyon igényes több 90 fokos sarkokkal és egy rögös pályával, amely a falak közelében fut. Ez egy tipikus utcai vonalvezetés, gyakorlatilag nincsenek kifutó helyek, ezért a járművezetőknek folyamatosan koncentrálniuk kell, mivel nincs hibahatár, mint a monacói pályán. A gumiabroncsok és az aerodinamika kulcsfontosságú tényezők a szingapúri versenypályán. A verseny éjszaka fut, ami azt jelenti, hogy ha a pálya nedves lesz, hosszú idő telik el mire megszárad, mind a páratartalom és a napfény hiánya miatt. Az átlagos menetsebesség csak kb. 175 km/óra, bár a csúcssebesség 300 km/órára emelkedik a Raffles Boulevard mentén. A pálya hossza 5,07 kilométer és az irány az óramutató járásával ellentétes. Ez elég hosszú út egy városban. Vannak olyan előzési lehetőségek, mint a negyedik kanyartól a hetedik kanyar végéig.
A látványos esemény alatt 108.423 méteres tápkábeleket, 240 acéloszlopot és mintegy 1.600 fényvetítőt használnak, amelynek teljes teljesítményigénye 3.180.000 watt. Az éjszakai esemény időzítése azt jelenti, hogy az európai televíziós közönség számára megfelelő időben sugározható. A verseny érzéséhez a Singapore Flyer, a világ egyik legmagasabb óriás kereke. A pálya mellett helyezkedik el, és remek kilátást nyújt a versenyre.

Ha tetszett amit olvastál akkor lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz közösségünkhöz a Facebookon !