Egy repülőn ülve mindennapos és nem is különösebben izgalmas a 400km/óra átlépése, négy kerékkel a földön gurulva azonba mindez nemhogy izgalmas, sokkal inkább életveszélyes örültségnek tűnik.

közlekedés

Egyszerűnek tűnik eldönteni a kérdést, melyik a leggyorsabb sorozatgyártású, vagyis sok pénzért cserébe bárki által megvásárolható autó. A többségnek alighanem a Bugatti neve ugrik be, mire azok akik kicsit is többet értenek a témához, azonnak hozzátehetik, hogy a Hennessey és a Koenigsegg még annál is gyorsabb autót építettek. A legszebb, hogy itt mindenkinek igaza is van.
 

Hivatalos rekordok

A Bugatti Veyron 2005-ben döntötte meg a McLaren F1 1993-ban felállított rekordjárt. A hivatalos legnagyobb sebesség 408,47 km/óra, amit 2010-ben 415 km/órára javított az 1200 lóerős Super Sport kiadás. Utóbbiból készült egy ötdarabos World Record Edition, amiből kivették a maximális fordulatszámszabályozást. A beavatkozást némi hercehurca után nem minősítette a szabálytalannak a Guinness, így a Veyron hivatalosan is a leggyorsabb szériaautó. Napjai alighanem meg vannak számlálva, hiszen közben megérkezett utódja, az 1500 lóerős Chiron, amelynél 460 km/óra feletti végsebességről beszélnek a mérnökök. Hozzá teszem, hogy ez csak elmélet.
 

Mi a helyzet a Hennessey-vel, valamint a Koenigsegg-gel?

közlekedés
Koenigsegg Agera RS


A Hennessey 2010-ben futott egy 435 km/órás végsebességet, azonban csak az egyik irányba tette meg azt, ráadásul a hivatalos rekordelismeréshez szükségesnél kevesebb, mindössze 16 darab készült az 1244 lóerős szupersport autóból. A Koenigsegg Agera RS ami 1341 lóerős, tavaly ment egy 477 kilométer/órás rekordot, azok azonban már a hivatalos szérián túli, egyhén módosított darabok voltak. Hivatalosan tehát továbbra is a Bugatti készíti a leggyorsabb autót, ami valójában egy Volkswagen.

Ha tetszett amit olvastál akkor lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz közösségünkhöz a Facebookon !